Sunday, June 21, 2020

KABINET KETAM / CAST-IRON PLANE CABINET




Hi guys, tidak lengkap rasanya kalau ketam cast iron ni diletak merata-rata. Harga mahal beb…kenalah simpan dalam rak kabinet khas. Ada kengkawan yang simpan dalam peti kayu bukan pa selamat la sikit dari terkena karat dan selamat jugalah dari tangan-tangan ghaib. Apapun kena ikut bajet jugalah... hehe

Bajet kecik guys, bajet kasih sayang .... so susah sikitlah nak mimpi buat yang boleh buat gempaq... Aku guna sisa kayu murah dan stok lebihan plywood kira On la projek ni...  Setelah membuat beberapa rujukan aku buat keputusan condong memilih western style. Alang-alang dah order ketam dari England kita ikut sajalah style dorang buat kabinet ketam ni.Ahakkksss....

Kalau korang nak buat macam aku buat bolehlah korang rujuk pada youtube dan tiru bentuk kabinet  yang kita perlukan dan boleh belajar cara membuat kabinet tersebut dari A sampai Z. Jom ini link dia. klik sini untuk menonton dan cari ilmu.

Aku pilih yang simple dan mudah untuk membuatnya dan tidak mengambil masa berminggu. Biasalah bro... banyak tu projek yang masih gantung tatau bila nak selesaikan. Tapi mood aku lebih bergelora kencang untuk cepat siapkan kabinet ni.

Nah akhirnya selesai juga dan termakbullah impian yang sederhana ini hahah...At last but not least Kabinet ini aku gantung dengat wall bersebelahan dengan tools dan gauge supaya lebih mudah masa buat pilihan ketam. Lagipun bilik kerja aku sempit dan pergerakan terhad. Tak aper la yang penting masih boleh buat kerja kayu.




No comments:

Post a Comment